توقف فروش محصول در داروبازار
عوارض برجسته کردن لب ها به روش های تزریقی

عوارض برجسته کردن لب ها به روش های تزریقی

کلینیک خبر

عوارض برجسته کردن لب ها به روش های تزریقی

در حال حاضر کاربرد روش های مختلف بهبود دهنده چهره با هدف ایجاد اثرات مطلوب زیبایی شناسانه به سرعت رو به گسترش است.

در همین زمینه ترکیبات گوناگون پرکننده (برجسته کننده) که عمدتا از مشتقات اصلاح شده اسید هیالورونیک می باشند به وفور تولید و مورد مطالعه قرار می گیرند. یک ماده برجسته کننده ایده آل باید بتواند تغییرات منجر به زیباسازی را بطور ماندگار و با حداقل عوارض جانبی ایجاد نماید.

علیرغم در نظر گرفتن تمامی جوانب اثربخشی و بی خطری مواد تولید شده در این زمینه، تا کنون عوارض جانبی متعددی از آنها گزارش شده است. این عوارض را به لحاظ زمان بروز می توان می توان در سه دسته تقسیم کرد. عوارض فوری، عوارض میان مدت که در طی 1 الی 2 هفته اول پس از تزریق رخ می دهند و عوارض بلند مدت که پس از چند هفته تا چند ماه ممکن است تظاهر یابند.

دسته اول یا عوارض فوری عمدتا شامل تورم، درد، حساس شدن و کبودی است که ناشی از واکنشهای ایمنی و التهابی بدن به ماده خارجی می باشد. شعله ور شدن تبخال و ایجاد ضایعات متعدد از این نوع نیز در بازه زمانی مذکور محتمل است.

از عوارض میان مدت می توان به بروز زخمهای مختلف یا برخی عفونتها اشاره کرد که در موارد نادر می تواند همراه با آسیبهای عروقی و عصبی باشد. بروز زخمهای مذکور حتی ممکن است بصورت فوری قابل مشاهده باشد.

عوارض تاخیری یا دراز مدت معمولا به دلیل واکنشهای التهابی مزمن به دلیل ورود ماده خارجی به بدن و یا برخی باکتریها صورت می پذیرد و در برخی از موارد ممکن است منجر به تغییرات بافت شناسی پوستی و حتی سرطان گردد.

درمان این عوارض بسته نظر پزشکان معالج می تواند انواع اقدامات از جمله، مشاهده و تحت نظر گرفتن ضایعه، استفاده از داروهای موضعی یا سیستمیک ضد التهاب و یا روشهای جراحی را در بر گیرد.*

با توجه به احتمال بالای بروز برخی از عوارض مذکور، بهتر است از کاربرد رو شهای تزریقی برجسته نمودن اجزای صورت بویژه لبها تا حد امکان پرهیز کرد.

به عنوان جایگزین، استفاده از فراورده های آرایشی مناسب بصورت موضعی جهت بهبود ظاهر چهره و حس اعتماد به نفس فرد پیشنهاد می گردد.

*ماخذ:

Clinical Interventions in Aging: Dove Press

ارسال پست در تاریخ 1396-12-20 توسط دکتر داروساز - مسئول فنی کلینیک خبر, زیبایی و سلامت 0

دیدگاه خود را بنویسیدپاسخ دهید

دسته بندی وبلاگ

آخرین دیدگاه ها

بدون دیدگاه

جستجو در مقالات

مقایسه 0
قبلی
بعدی