توقف فروش محصول در داروبازار
ترک های کف پا و پاشنه

ترک های کف پا و پاشنه

کلینیک خبر

ترک های کف پا و پاشنه

ترک های کف پا و پاشنه از مشکلات بسیار شایع پوستی هستند که در بسیاری از افراد قابل مشاهده می باشند. در اکثر موارد این ضایعات فاقد اهمیت بالینی خاصند و تنها به لحاظ ظاهری یا بصورت آزردگی خفیف ممکن است برای فرد جلب توجه کنند اما در برخی موارد عمیق شدن و تشدید این ترکها می تواند منجر به بروز درد شدید در هنگام ایستادن یا راه رفتن و یا ایجاد عفونتهای پوستی گردد.

هر فردی ممکن است دچار این عارضه شود اما بروز آن در افرادی که پوستهای خشکی دارند، دچار مشکلات زمینه ای پوستی مثل درماتیت آتوپیک، پسوریازیس و کراتودرما هستند و یا افراد دیابتی بیشتر از سایرین است.

در ابتدای فرایند بروز این مشکل، نوار پوستی دور پاشنه ضخیم و خشک می گردد و با گسترش آن در اثرات ایجاد فشار روی پاشنه، این ضایعات به سایر نقاط در کف پا نیز کشیده می شوند.

بهترین راه درمان این عارضه استفاده از فراورده های مرطوب کننده قوی می باشد. هرچه درمان زودتر آغاز شود اثر بخشی و سزعت بهبودی بیشتر خواهد بود. با توجه به شواهد علمی و ارزیابیهای آرایشی و تجاری، فراورده های حاوی اوره، سالیسیلیک اسید، آلفا هیدروکسی اسیدها و موادی از این دست می توانند جهت پیشگیری و درمان بسیار موثر باشند.

در موارد شدید تر مراجعه به پزشکان متخصص و استفاده از اقدامات پیشرفته تر شامل لایه برداری، دبریدمان، جراحی و تزریق ژل یا کاشت ایمپلنتهای مختلف ممکن است مورد نیاز باشد.

با توجه به اهمیت سلامت پا در کیفیت زندگی افراد، توجه به عارضه ترک پا و پیشگیری و درمان آن بسیار ارزشمند می نماید.

ماخذ:

DermNet New Zealand: Cracked heel. Vanessa Ngan, Staff Writer, 2006.

ارسال پست در تاریخ 1396-12-20 توسط دکتر داروساز - مسئول فنی کلینیک خبر 0

دیدگاه خود را بنویسیدپاسخ دهید

دسته بندی وبلاگ

آخرین دیدگاه ها

بدون دیدگاه

جستجو در مقالات

مقایسه 0
قبلی
بعدی