توقف فروش محصول در داروبازار
ریزش مو پس از زایمان

ریزش مو پس از زایمان

کلینیک خبر

ریزش مو پس از زایمان

بسیاری از زنانی که به تازگی مادر شده اند پس از گذشت چند ماه از زایمان دچار ریزش شدید و واضح موها می گردند. این امر یک فرایند طبیعی است و به عنوان عارضه یا بیماری در نظر گرفته نمی شود.

علت:

دلیل بروز این مشکل تاثیر مداوم سطوح بالای استروژن بدن مادر در طی دوران حاملگی است که پس از زایمان به سرعت افت می نماید و باعث ریزش مو می گردد زیرا سطوح بالای این هورمون منجر به تحریک و حفظ رشد موها بطور فزاینده می شود.

اهمیت:

این یافته ی شایع در مادران یک روند گذرا و کوتاه مدت دارد و فاقد اهمیت بالینی می باشد لذا نگرانی افراد در مورد آن عموما بی اساس می باشد. البته ممکن است سایر اختلالات هورمونی یا افت ریزمغذیها در بدن نیز شرایط مشابهی را ایجاد کنند که نیازمند ارزیابی توسط پزشک می باشد.

درمان:

با توجه به موقتی بودن این مشکل بطور معمول درمان خاصی برای آن توصیه نمی شود و در عمده موارد بدون هیچ اقدامی خودبخود برطرف می گردد اما کاربرد برخی روشها می تواند منجر به تسریع روند بهبود و کاهش حساسیت ظاهری و روانی این موضوع گردد.

از بین این اقدامات می توان به استفاده از حالت دهنده ها یا شامپوها ی حجم دهنده مو، پرهیز از شوینده های قوی و محرک و تغییر مدل آرایش موها اشاره نمود.

ماخذ:

American Academy of Dermatology, Hair loss in new moms

ارسال پست در تاریخ 1396-12-20 توسط دکتر داروساز - مسئول فنی کلینیک خبر 0

دیدگاه خود را بنویسیدپاسخ دهید

دسته بندی وبلاگ

آخرین دیدگاه ها

بدون دیدگاه

جستجو در مقالات

مقایسه 0
قبلی
بعدی