توقف فروش محصول در داروبازار
تاثیر نور نمایشگرهای دیجیتال بر سلامت پوست

تاثیر نور نمایشگرهای دیجیتال بر سلامت پوست

کلینیک خبر

تاثیر نور نمایشگرهای دیجیتال بر سلامت پوست

در سالهای اخیر کاربرد مونیتورها و صفحات نمایشگر همراه مانند آنچه که بر گوشی های هوشمند نصب شده به شدت افزایش یافته است. با توجه افزایش ساعات میانگین کاربرد این وسایل، میزان مواجهه افراد با آنها و متعاقبا آسیبهای جسمی و روانی حاصل از آنها نیز بیشتر شده است.

یک عارضه بسیار شایع اما مغفول واقع شده در این زمینه با نام درماتیت صفحه نمایش (Screen Dermatitis) معروف است. در این عارضه، قرار گرفتن مداوم پوست صورت در معرض تشعشعات صفحه نمایش، منجر به افزایش سلولهای التهابی و آزادسازی مواد التهابزا در بافت پوست می گردد. این امر در صورت تشدید و تداوم می تواند باعث ایجاد قرمزی، التهاب، تغییر رنگ، بروز ضایعات پوستی مختلف و در موارد نادر واکنشهای وخیمتر گردد. حتی نتایج برخی مطالعات نشان داده اند که نور صفحات نمایشگر می تواند مانند نور خورشید منجر به تیره تر شدن پوست گردد و این امر در افراد با پوستهای تیره شدیدتر است. در یک اصطلاح کلی ذکر شده است که این آسیب ممکن است منجر به تشدید فرایند "پیری پوست" گردد.

با توجه به اینکه تابش نور صفحات مانیتور و ال سی دی می تواند حالتی شبیه به سوختگی را بر روی پوست ایجاد کند، محققین استفاده مداوم از فراورده ها و کرمهای ضد آفتاب را برای افراد استفاده کننده از وسایل مذکور در اکثر ساعات بیداری شبانه روز توصیه می کنند. این در حالی است که بر اساس یک باور غلط اکثر افراد کاربرد کرمهای ضد آفتاب را محدود به مواقعی می کنند که بیرون از خانه و در معرض آفتاب هستند.

ماخذ:

  • Guardian News:Lights off: is the glare from your computer really ageing your skin? 2018
  • Experimental Dermatology: Skin changes in "screen dermatitis" versus classical UV- and ionizing irradiation-related damage--similarities and differences
ارسال پست در تاریخ 1396-12-20 توسط دکتر داروساز - مسئول فنی کلینیک خبر 0

دیدگاه خود را بنویسیدپاسخ دهید

دسته بندی وبلاگ

آخرین دیدگاه ها

بدون دیدگاه

جستجو در مقالات

مقایسه 0
قبلی
بعدی