توقف فروش محصول در داروبازار
راز جوانی و زیبایی زنان کره ای

راز جوانی و زیبایی زنان کره ای

احتمالا بسیاری از شما خانم ها و حتی آقایان، با دیدن خانم های کره ای (حتی بانوان با سن بالا) اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند پوست صاف، سفید و شفاف با گونه هایی صورتی است که قطعا چنین پوست لطیف و شفافی را فقط در نوزادان و کودکان دیده‌اید.
گذشته از ژنتیک زرد پوستان و رژیم غذایی خام خواری و مصرف سبزیجات فراوان، بانوان کره ای رژیم پوستی فوق العاده ای نیز دارند که شاید در نگاه اول شما را وحشت زده کرده و از انجام آن منصرف کند. ولی باید بدانید که برای داشتن ظاهر زیبا و جوان در سن بالا، بهای آن را نیز باید پرداخت کنید.
سایت محبوب و بین المللی cosmopolitan، در چند ماه گذشته مقاله ای را پیرامون راز زیبایی و جوانی پوست بانوان کره ای به کمک بلاگر کره‌ ای-امریکایی، ویکی لی، منتشر کرده است که می‌تواند راهنمای خوبی برای داشتن روتین روزانه شما باشد.
عطش ما برای دانستن نکات مراقبتی و زیبایی پوست کره ای ها، تمامی ندارد. با وجود تکنولوژی های نوین در زمینه حفظ زیبایی که عموما روش های باستانی و سنتی را تحت الشعاع قرار می‌دهند، اما ما همچنان مشتاق دانستن ترفند های عجیب و غریب با نتایج حیرت انگیز و روتین‌های ده مرحله ای زنان کره ای هستیم. اما واقعا از کجا شروع کنیم؟
ویکی لی، بیوتی بلاگر 40 ساله، با وجود داشتن 4 فرزند از سلامت جسمانی بالایی برخوردار بوده و ظاهر او کاملا کمتر از سنش است. (کاور مقاله، تصویر چهره خانم ویکی لی است) او در ادامه از راز های زیبایی زنان سرزمین مادری اش که مراحلی 8 الی 10 گانه دارد، خواهد گفت. (البته در نهایت فرمول 5 مرحله ای خود را نیز با ما به اشتراک خواهد گذاشت)
با ما همراه باشید تا به شما بگوییم:

با ویکی، چگونه زیبایی را در سنین بالا حفظ کنیم؟

روتین پوستی صبح زنان کره ای

روتین پوستی صبح زنان کره ای

ویکی می گوید: "شاید بسیار طولانی و گسترده باشد، اما بیشتر زنان کره ای در طی 24 ساعت، از 8 الی 10 گام برای روتین پوستی خود استفاده کرده و هر روز به بهبود وضعیت سلامت و زیبایی پوست کمک بیشتری می‌کنند. آنچه که در ادامه، من به آن ها اشاره خواهم کرد، ذره ای از تلاش روزانه آن ها را، برای داشتن پوستی زیبا پوشش نمی‌دهد. آن ها افتخار می‌کنند که در سراسر جهان به پوست سالم و زیبایشان معروفند."

کلیدی ترین گام‌ های روتین صبح:

گام اول: شستن صورت با آب

شستن صورت با آب خالی و بدون استفاده از پاک کننده و شوینده، اولین کاری است که باید هر روز صبح انجام دهید. آب مقدار کمی از آلودگی هایی که در طی شب بر روی پوست نشسته را، پاک کرده و آن را آبرسانی نیز می کند.

شستن صورت با آب خالی هنگام صبح

گام دوم: تونر

برای حفظ تعادل pH طبیعی پوست، از تونر استفاده کنید؛ در غیر این صورت، پوست شما خشک و بی آب (دهیدراته) خواهد شد.
همچنین تونر در مراحل بعدی به جذب سریع تر سایر محصولات مراقبت پوستی و آرایشی، کمک می‌کند.

تونر اوریاژ

گام سوم: اسانس

اسانس ها، محصولاتی دوگانه مابین تونرها و سرم ها هستند. اسانس ‌ها، پوست صورت را به طور کامل آبرسانی کرده و به چرخه سلولی برای داشتن پوستی جوان تر و زیباتر کمک فراوانی می‌کنند.

اسانس آبرسان پوست

گام چهارم: آمپول

آمپول ها شباهت زیادی به سرم‌ ها دارند و دربرگیرنده ترکیبات فعال بیشتری برای رسیدن به اهداف مورد نظر پوست مصرف کننده است. آمپول ها برای زمان محدودی مورد استفاده قرار می‌گیرند و وضعیت بد پوست را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشند.

آمپول پوستی

گام پنجم: سرم

سرم ها، فرمولاسیون غلظت یافته از ترکیبات فعال و بی نظیری اند که برای بهبود مشکلات خاص پوستی همانند چروک ‌ها، لکه‌ های قهوه ای و بی‌آبی (دهیدراسیون) استفاده می شوند.

پک ضد چروک پرفکتیل

گام ششم: کرم دور چشم

به آرامی، مقداری از کرم سبک دور چشم خود را بین ابرو و استخوان حدقه چشم، از درون به سمت بیرون چشم با انگشت حلقه و با حرکات ضربه ای بزنید. در این قسمت از پوست، غدد تولید طبیعی سبوم (چربی) وجود ندارد؛ بنابراین رطوبت و آبرسانی به این ناحیه از چشم در تمام روز، برای جلوگیری از چروک و پیری پوست نازک اطراف چشم، اهمیت بسیار زیادی دارد.

کرم دور چشم و ضد چروک نیوآ

گام هفتم: مرطوب کننده

لایه نازکی از کرم مرطوب کننده و آرامش بخش خود را برای رطوبت رسانی پوست در طی روز، بر روی سطح آن پخش کرده و با دو انگشت از هر دست، به سمت بالا و بیرون ماساژ دهید.

کرم مرطوب کننده کیو وی مناسب پوست خیلی خشک

گام هشتم: ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب فقط برای تعطیلات در تابستان نیست. محافظت از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید مانند UV، از پیشرفت لکه‌‌های قهوه‌ای، چین و چروک ‌ها و خطوط ریز جلوگیری می‌ کند.

کرم ضد آفتاب نورسان نوروا

چگونه مراحل طولانی روتین پوستی کره‌ای‌ها را ساده تر کنیم؟

ویکی به عنوان کارشناس زیبایی کره‌ای، در این باره توضیح می‎دهد که "روتین طولانی و گسترده بانوان کره‌ ای ‌ها، حداقل ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. من پس از آزمایش تکنیک ها و محصولات مختلف در طی سال های متمادی، روتینی کوتاه تر را پیدا کرده‌ام که بیشترین میزان آبرسانی را داشته و مرا به پوست سالم و زیبایی که همیشه آرزویش را داشتم، رسانده است."
ویکی همچنین در مورد روتین مخصوص خود می‌گوید که "اگر شما هم همانند من برنامه کاری فشرده و زندگی پر مشغله ای دارید و یا برای اولین بار است که با روتین پوستی کره ای ها آشنا می‌شوید، ممکن است کمی وحشت زده شوید. به همین دلیل من ورژن فشرده‌ای از این روتین کلاسیک را تهیه کردم که هم باعث صرفه جویی در زمان شده و هم نتایج خارق العاده ای به همراه دارد".

با استفاده از تکنیک های مشابه بالا، می توانید ورژن ساده شده زیر را امتحان کنید:

روتین پوستی صبح ساده و سریع

  • گام اول: شستن صورت با آب
  • گام دوم: تونر
  • گام سوم: آمپول یا سرم
  • گام چهارم: کرم دور چشم
  • گام پنجم: مرطوب کننده دارای SPF

روتین شب بانوان کره ای

ویکی می‌گوید:

"مراقبت پوست کره ای، کاملا لایه لایه است. تونر، اسانس، سرم، آمپول، مرطوب کننده. 10 گام، شاید زیاد به نظر برسد، اما هر کدام از این مراحل نقش مهمی در سلامت پوست، جوان و شفاف باقی ماندن آن ایفا می‌کنند".

روتین کامل شبانه

گام اول: پاک کننده روغنی

یکی از محصولات پاک کننده با ترکیبات بر پایه روغن را انتخاب کرده و هر شب پیش از خواب، به وسیله آن، آرایش و آلودگی ها را از سطح پوست خود پاک کنید.

پاک کننده روغنی آرایش صورت

گام دوم: پاک کننده دوم

پس از پاکسازی پوست با روغن، این بار باید از یک پاک کننده دیگر با ترکیبات بر پایه آب یا همان میسلار واتر، استفاده کنید که باقی مانده روغن و سایر آلودگی های پوست قابل حل در آب را پاک کند.

میسلار واتر نوروا

گام سوم: لایه برداری (اکسفولیت)

دو بار در هفته، از یک لایه بردار ملایم آنزیمی و یا حاوی دانه های اسکراب، برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کنید. این سلول ها سبب مسدود شدن منافذ پوست شده و مانع از درخشیدن چهره می‎شوند و پوست را کدر و خسته نشان می دهند. باقی ماندن این سلول ها بر روی پوست مانع از جذب محصولات مراقبت پوستی نیز شده که در طولانی مدت سبب هدر رفت وقت و هزینه بدون به دست آوردن نتیجه مورد نظر خواهد شد.

ژل شستشوی پوست چرب نیوآ حاوی دانه های ریز اسکراب

گام چهارم: تونر

همانند روتین صبح، استفاده از تونر سبب تنظیم و تعادل pH پوست می شود.

گام پنجم: اسانس

برای آبرسانی پوست صورت از اسانس استفاده کنید.

گام ششم: آمپول

با استفاده از این سرم غنی از ترکیبات فعال در شب، پوست شما تمام آبی را که برای شفافیت چهره در روز بعد نیاز دارد، جذب خواهد کرد.

گام هفتم: سرم

پس از استفاده از آمپول، سرم را با توجه به ترکیبات آن در نقاط خاصی از پوست ماساژ دهید.

سرم ضد چروک نیوآ

گام هشتم: ماسک های ورقه ای

ماسک های ورقه ای از محصولات زیبایی مورد علاقه ی کره ای هاست. ورقه های کاملا خیس و اشباع شده با ترکیبات مورد علاقه پوست! این محصول برای انواع پوست مناسب بوده و هر کسی می تواند از مزایای این ماسک ها از جمله آبرسانی عمقی و خواص ضد پیری بهره مند شود.

ماسک ورقه ای کره ای

گام نهم: سرم دور چشم

پس از این که پوست، ترکیبات ماسک ورقه ای را جذب کرد، یک کرم و یا سرم دور چشم برای آبرسانی و محافظت از پوست حساس دور چشم استفاده کنید.

گام دهم: مرطوب کننده

در انتها، یک مرطوب کننده شبانه انتخاب کنید تا تمام این ترکیبات دوست داشتنی را روی پوست خود نگه دارید (بد نیست بگوییم که در قفس نگه دارید:)). این کرم به شما اجازه می‌دهد هنگامی که از خواب بیدار شدید، پوستی زیباتر، جوان تر و سالم تر از همیشه داشته باشید.

کرم شب ضد چروک نیوآ

قوانین طلایی زیبایی پوست ویکی

چه از تمام مراحل 18 گانه روتین پوستی کره ای استفاده کنید یا خیر، سه اصل مهم زیبایی پوست ویکی را همیشه بخاطر داشته باشید.
آبرسانی، لایه برداری و ضد آفتاب.
ویکی در ذیل، به طور دقیق تر و جزئی تر، در این باره، توضیح می دهد:

قانون طلایی اول: آبرسانی (هیدراتاسیون)

آبرسانی و یا همان هیدارته بودن، کلید اصلی بی نقصی و درخشش پوست است. محصولات آبرسانی که به لایه های عمقی پوست نفوذ می‌کنند، عملکرد بهتری دارند و شما به سرعت نتایجی همانند بازگشتن حجم طبیعی پوست و به اصطلاح پر شدن صورت، ظاهر شاداب تر، جوان تر و درخشش طبیعی نشئت گرفته از درون را بر روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

کرم مرطوب کننده ریچ آکوا روا نوروا

آن چه که ما از آن به عنوان پوست هیدارته یاد می‌کنیم، به معنای پوستی است که زیر جلد آن به میزان لازم، آب باشد. دلیل آن این است که روغن طبیعی تولید شده توسط پوست دارای خواص مرطوب کنندگی بوده که نقش حیاتی حفظ درخشش و مرطوب کنندگی پوست را ایفا می کند. داشتن یک اسپری آب مرطوب کننده در کیف دستی تان، ساده ترین راه برای رطوبت رسانی پوست در تمام روز است.

از دیگر توصیه های ویکی، استفاده از فوندیشن ها و یا زیرسازهای کوشن* است. از آنجا که بافت کوشن ها بسیار رقیق و آبکی بوده، کارشناسان زیبایی کره‌ای، اپلیکاتور مخصوص کوشن ها را اختراع کردند تا سطح صاف و یکدست با پوشش کاملا طبیعی بر روی پوست ایجاد شود. از ویژگی های برجسته این محصول، می توان به این اشاره کرد که بر خلاف بسیاری از کرم پودر های سنتی، سبب دهیدارته شدن و یا همان کم آب شدن پوست نخواهند شد.

فوندیشن یا زیر ساز آرایشی کوشن

در نهایت، استفاده از ماسک های ورقه ای بیشترین میزان آبرسانی را برای پوست دربرخواهد داشت. برخی بانوان کره ای، روزانه بیش از یک بار از ماسک های ورقه ای استفاده می‌کنند و البته اصلا مهم نیست چقدر سرشان شلوغ باشد. رسیدگی به پوست جز اولویت‌های اول آن هاست.

ماسک ورقه ای

قانون طلایی دوم: لایه برداری (اکسفولیت)

بانوان کره ای بر طبق عقاید مذهبی خود، بدن و صورت خود را اسکراب می‌کنند. کره ای ها تمایل دارند پیش از لایه برداری پوست، به سوناها و حمام های طولانی مدت بروند تا برای رسیدن به بهترین نتیجه، منافذ پوست خود را باز کنند. همچنین تکنیک رایج در کره برای برداشتن سلول های مرده پوست و سایر آلودگی ها، استفاده از دستکش های مخصوص لایه برداری است. (چیزی شبیه به همان کیسه‌های حمام سابق خودمان) از دیگر نکات مهم می توان به استفاده از حوله های حمام گرم و سرد برای باز و بسته کردن منافذ و به کار بردن محصولات مراقبت پوستی، پیش و پس از لایه برداری اشاره کرد.

سونای سنتی کشور کره

دستکش مخصوص لایه برداری

قانون طلایی سوم: مراقبت از پوست یعنی محافظت از آن در برابر آفتاب

بانوان کره ای می‌دانند حفاظت مناسب در برابر آفتاب نقشی اساسی و حیاتی برای سلامت پوست زیبایشان دارد. استفاده از ضد آفتاب‌های با SPF 50 و بالاتر و تمدید آن هر سه ساعت یک بار در بین بانوان کره ای امری رایج است؛ حتی زمانی که در خانه هستند و یا در روزهای بارانی. برخی کمپانی های تولید ماشین در کره شروع به معرفی ماشین هایی با شیشه های دارای SPF و یا همان عوامل ضد آفتاب کرده اند که می‌تواند برای افرادی که برای سلامت پوست خود و حفاظت از آن در برابر خورشید اهمیت بسیار زیادی قائلند، خبر خوشحال کننده ای باشد.

کرم ضد آفتاب هایسک اوریاژ با spf50

قانون طلایی سوم: تغذیه سالم و خواب کافی

بانوان کره ای با رویکرد جامع خود در رابطه با سلامت پوست، بر این باورند که تغذیه سالم و خواب کافی همان قدر در زیبایی و جوانی تاثیر گذار است که استفاده از محصولات مراقبت پوستی روزانه.
ما معتقدیم که غذا، دارویی است که پس از ورود به بدن و پوست، می تواند مشکلات احتمالی آن را به همان اندازه درمان های محصولات مراقبت پوست، رفع کند.
برای مثال، در فرهنگ کره، اگر جوشی بر روی پیشانی باشد، نشان دهنده این است که ضربان قلب بالاست (به دلیل استرس) و به همین دلیل، بانوان کره ای برای بهبود عملکرد و سلامت قلب خود، فنجانی چای سبز و یا چای خرما می نوشند.
همچنین ما به همان اندازه که به روتین های پوستی مان اهمیت می دهیم، برای خوابمان نیز ارزش زیادی قائلیم. برای ما بسیار اهمیت دارد که ساعت 10 شب بخوابیم. چون زمان طلایی برای استراحت و بازسازی پوست از ساعت 10 شب تا ساعت 2 بامداد است.

*کوشن: (کوسن) نوعی زیر ساز (فوندیشن، کرم پودر) با بافت دوگانه کرم پودرهای مایع و پودری به طور همزمان است که بسیار رقیق بوده که علاوه بر آبرسانی طولانی مدت پوست در طی مدت استفاده، مانع از خشکی و بی آبی نیز می‌شود. همچنین ظاهر پوست را در عین یکدستی و پوشش بالا، کاملا بی نقص و طبیعی نشان می‌دهد.

فوندیشن کوشن با اپلیکاتور مخصوص کره ای
پی نوشت: همان طور که پیش تر طی مقاله راهنمای خرید کرم ضد آفتاب گفتیم، استفاده از ضد آفتاب های بالاتر از SPF 30 فرق چندانی در میزان محافظت از پوست در برابر خورشید نخواهد داشت و احتمالا این امر صرفا از وسواس و توجه بیش از حد کره ای ها به حفظ زیبایی پوست، ناشی می شود.

ارسال پست در تاریخ 1397-04-24 توسط کارشناس تولید محتوا کلینیک خبر, زیبایی و سلامت 0

دیدگاه خود را بنویسیدپاسخ دهید

دسته بندی وبلاگ

آخرین دیدگاه ها

بدون دیدگاه

جستجو در مقالات

مقایسه 0
قبلی
بعدی