توقف فروش محصول در داروبازار
راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

SPF، علامت اختصاری عبارت Sun Protection Factor به معنای فاکتور محافظت در برابر آفتاب است.

با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و روزهای گرم سال استفاده از محصولات ضد آفتاب در طی روز و در زمان قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب، برای تمامی اعضای خانواده بدون محدودیت سنی و جنسیتی امری بسیار لازم است. بهتر است بدانید که طبق تحقیقات دانشمندان و متخصصان، بروز نشانه‌های پیری در پوست افراد همانند لکه‌های قهوه‌ای، انواع چین و چروک‌های سطحی و عمقی عموما به دلیل اثرات مخرب پرتوهای مضر خورشید است تا بالا رفتن سن. به همین دلیل مراقبت و محافظت از پوست در برابر این پرتوها به خصوص یو وی بی، سبب حفظ سلامت و زیبایی پوست شما حتی در سنین بالا خواهد شد. همچنین محافظت از پوست جهت پیشگیری از آفتاب سوختگی و در موارد شدیدتر سرطانهای پوست بسیار ضروری است.

حال این سوال پیش می‌آید که چه ضد آفتابی و با چه میزان اس پی اف می‌تواند از ما در برابر این اشعه‌ها محافظت کند؟ متخصصان پوست عقیده دارند که محصولات ضد آفتاب با اس پی اف پانزده تا سی، برای تمامی شرایط آب و هوایی کافی بوده و بر خلاف تبلیغات گسترده تولیدکنندگان و فروشندگان، SPF های بالاتر حفاظت منحصر به فرد و یا افزایش چشمگیری در محافظت برای مصرف کننده به ارمغان نخواهند آورد.

همچنین گفتنی است که هیچ ضد آفتابی در جهان وجود ندارد که بتواند حفاظت صد درصدی در برابر تشعشعات مضر خورشید ایجاد کند. بنابراین با کمی جستجو می‌توانید با توجه به نوع پوست خود، شرایط محیط و کاربرد مورد انتظار، محصول ضد آفتاب با اس پی اف مناسب انتخاب و استفاده نمایید و البته تجدید هر دو ساعت یکبار آن را به خصوص پس از شنا، تعریق و شستشو کاملا جدی بگیرید. به عنوان آخرین توصیه سعی کنید در ساعاتی که خورشید بیشترین تابش خود را دارد یعنی از ساعت یازده صبح الی چهار بعد از ظهر در محیط بیرون و در معرض تابش مستقیم خورشید نباشید. 

ارسال پست در تاریخ 1397-03-28 توسط کارشناس تولید محتوا کلینیک خبر 0

دیدگاه خود را بنویسیدپاسخ دهید

دسته بندی وبلاگ

آخرین دیدگاه ها

بدون دیدگاه

جستجو در مقالات

مقایسه 0
قبلی
بعدی